Illustrasjon til bibliotekavis arrangementet

Barneavdelingen

Lær å lage avis!

Er du mellom 11 og 14 år og glad i aviser som Aftenposten junior?

Syns du det er gøy å skrive og å ta bilder? Eller kanskje du vet om en sak flere burde vite om? Kom på biblioteket i høstferien og lag avis med oss!

Vi skriver, tar bilder og intervjuer folk på gata, og alt samles i den første utgaven av biblioekavisa vår.

Kurset går tirsdag og onsdag i høstferien, fra kl. 11 til kl. 14. Oppmøte blir i barneavdelingen på hovedbiblioteket.

Andrea og Thorbjørn holder kurset. Begge to jobber på biblioteket, og til sammen har de jobbet mye med barn og ungdom, skriving, journalistikk og fotografering.

Vi gleder oss til å se deg.

Påmelding sendes til Torbjørn.

Praktisk info:

• Kurset går over 2 dager i høstferien.
  • Passer for barn far 11-14 år.
  • Aktivitetene legger opp til at deltagerne bruker egen mobil for å ta bilder og produsere tekst, det vil også være mulig å skrive for hånd om noen ønsker det.
  • Kurset er gratis - og vil forgå i barneavdelingen på hovedbiblioteket. Vi serverer en enkel lunsj.