Portrettbilde av stormester i sjakk Jon Ludvig Hammer
Foto: Rolf Haug

Sjakk-kveld med Jon Ludvig Hammer

Vil du prøve deg mot en ekte stormester? Under høstens første Kafésjakk kan du spille simultansjakk mot Jon Ludvig Hammer.

Jon Ludvig Hammer er blant annet sjakkekspert på Tv2, har vunnet NM i sjakk flere ganger, og var sekundant for Magnus Carlsen under VM i 2013. Kvelden innledes med et foredrag om åpningsprinsipper og strategier i sjakk.

Etterpå blir det muligheter for å spille simultansjakk mot Hammer. Der vil utfordrerne spille hvert sitt parti mot stormesteren, mens han går frem og tilbake mellom partiene. Påmelding til dette skjer ved oppmøte til arrangementet, med forbehold om førstemann-til-mølla-prinsippet ved stor pågang.

Arrangementet er åpent for alle.

Kafésjakk er en fast møteplass på Fredrikstad bibliotek den siste mandagen i måneden. Vil du treffe andre likesinnede over en kopp kaffe og et interessant parti? Kom på kafésjakk på biblioteket! Høstens datoer er:

Mandag 4.september | 25.september | 30.oktober | 27.november| Kl. 18.00

Arrangementene er i samarbeid med Fredriksstad Schakselskap.

Stikkord