Bilde av kunstner Kristin Romberg

Loftet

Lag kul kunst med Kristin Romberg!

LIONS-UKA

Lyst til lage din egen kunst? Og er mellom 13-16 år? Meld deg på denne kule workshopen!

Send epost til: barne-bibl@fredrikstad.kommune.no

Collage er en gammel teknikk innenfor kunsten som ble innført allerede på begynnelsen av 1900-tallet av kunstneren Braque. Ordet collage kommer fra det franske ordet coller som betyr å klistre, så collage er helt enkelt bilder med påklistret materialer.
Impro-Collage står for improvisasjon noe som betyr at vi i denne workshopen skal ta ting litt på sparket.
Vi skal lage collage uten å planlegge og tenke så mye. Vi vet ikke på forhånd hva vi skal lage og hvordan resultatet blir.
Her er terskelen lav og resultatet blir lekent og fint. Prosessen er
spennende og vi vil oppdage nye ting underveis. Vi skal leke med farger og teknikker og alt materiell vi skal klippe og lime
med skal vi lage selv. Dette blir gøy!

Arrangementet er støttet av Lions Fredrikstad.

Bio - Kristin Romberg (f.1970)
Utdannet fra University of Sydney - fine art, Westerdals reklameskole Art Director og Einar Granum Kunstfagskole. I tillegg er hun utdannet yrkesfaglærer i estetiske fag ved Oslo MET.
Romberg har hatt utstillinger over hele verden og har et meget høyt aktivitetsnivå. I tillegg til arbeidsopphold i San Francisco, Spania, Italia, Costa Rica, Lofoten og Uganda har hun stilt ut i New York, Riga, Barcelona, San Francisco og Danmark, samt flere ganger i Oslo og andre steder i Norge.
Hun jobber aktivt med kunstpolitikk og har hatt flere år med styrelederverv både for Østfold bildende kunstnere og Østlandsutstillingen.
Siden 2011 har hun også jobbet som kunstformidler for Galleri F15 og Den kulturelle skolesekken.
Kristin Romberg har sin arbeidsplass på Hydrogenfabrikken, Hylla atelierfellesskap i Fredrikstad.