Bilde av Inger-Torill Solberg og noen av badestrendene hun skriver om i boken sin

Foajeen

Bok & Kaffe: Badeplassene du vil vite om

Sommeravslutning med tips og inspirasjon til fine badeplasser i Fredrikstad-området som kan nås av alle

Vi avslutter vårens Bok & Kaffe-serie med en bok som viser vei til de mange flotte badeplassene i Fredrikstad-området. I boken  "26 badeplasser i Fredrikstad- og Hvalerskjærgården", forteller Inger-Torill Solberg om badesteder som kan nås av alle, med enten bil, buss, sykkel, ferge eller til fots. Stedene er rangert etter hvor god vannkvaliteten er, med innslag av lokalhistorikk og litt om floraen ved de ulike badeplassene.

Solberg har hele livet oppsøkt forskjellige badeplasser, og som 75-åring elsker hun fortsatt å bade. På slutten av 90-tallet skrev hun en rekke artikler om badesteder for Fredrikstad Blad, og dette arbeidet la grunnlag for boken "26 badeplasser i Fredrikstad- og Hvalerskjærgården" som utkom i 2021. Hun har også fotografert alle bildene som illustrerer boken.

Kom og hør henne fortelle om noen av sine favoritt-badesteder i nærområdet og arbeidet med boken på Fredrikstad bibliotek.

Dette blir siste Bok & Kaffe før sommeren. Følg med på nettsiden vår og i sosiale medier for informasjon om når vi starter opp igjen med flere onsdags-arrangementer til høsten.