Portrettbilde av forfatter Ida Fjeldbraaten
Foto: Anna-Julia Granberg/Blunderbuss

Bok & Kaffe: De andres liv

Hør forfatter Ida Fjeldbraaten fortelle om sin nyeste bok.

I 2020 debuterte Ida Fjeldbraaten med den kritikerroste boken Jerv, som ble nominert til P2- lytternes romanpris.

Nå er hun ute meg en ny roman, og i De andres liv møter vi en ung kvinne som etter å ha jobbet på innspillingen av en ny reality-serie, som aldri ble sendt på TV, ender opp med å isolere seg hjemme. Med tv-en på hele døgnet og endeløs scrolling, rømmer hun inn i andre menneskers liv på nettet.

Forlaget skriver: De andres liv handler om den totalt dominerende reality-tv-sjangeren, om ensomhet og om hvem som skal være publikum når alle står på scenen. Den gir en nådeløs beskrivelse av en samtid der behovet for å bli sett fører folk ut i et bunnløst forfall og en total ydmykelse.

Ida Fjeldbraaten kommer fra Fredrikstad og jobber som tekstforfatter og driver miniforlaget Teori og praksis. 28. august kan du se henne på høstens første Bok & Kaffe på Fredrikstad bibliotek, i samtale med program- og markedssjef Perry Aarti Olsen.

Vi arrangerer Bok & Kaffe i Østfoldrommet hver onsdag hele høsten. Her blir det blant annet bokanbefalinger, foredrag og forfattermøter. Vi legger fortløpende ut informasjon om arrangementene på vår nettside og på Facebook.