Portrettbilde av Andreas Viestad
Foto: Åsmund Holien Mo

Foajeen

Bok & Kaffe: Grønn matglede med Andreas Viestad

Hvordan dyrke mat i egen hage? Inspirerende samtale om neper, beter, urter og poteter.

Forfatter og matentusiast Andreas Viestad kan alt om hvilke grønnsaker som er de enkleste og mest bærekraftige å dyrke her i nord, og hvordan du tilbereder dem i nydelige, fristende retter. Nå kommer han til Fredrikstad bibliotek for å inspirere og formidle gleden ved å dyrke selv. Viestads matfilosofi er enkel og kortreist – fra urtekassa i vinduet, eller den lille potetåkeren i hagen. Det du dyrker selv, smaker annerledes, og bedre.

Nå er han aktuell med praktboken «Ekte grønn mat» hvor han entusiastisk deler tips og triks og spennende oppskrifter. Bli inspirert med en av våre fremste matformidlere!

Vi arrangerer Bok & Kaffe i aulaens foajé hver onsdag i hele vår. Dette er en hyggelig og uhøytidelig stund som kan inneholde alt fra bokanbefalinger og foredrag til forfattermøter.