Marit Øgar Aasbrenn: Mormor og jeg

Da Marit Øgar Aasbrenn var 13 år, mistet hun mormoren sin, Olea Magnussen (1891-1970). Selv om det er livets gang, danner det spesielle spor i sinnet når barn mister noen som står dem nær.

Olea bodde virkelig i grenseland i Østfold — først i Rømskog og så på Kornsjø. Hun var arbeidsom, uredd og usedvanlig glad i skog og mark. Det er henne Marit har lært alle blomsternavnene av
Den lille boka Mormor og jeg er Marits minnebok om mormoren. Personlig, men ikke privat forteller hun historien om første generasjon by-barn og forholdet deres til besteforeldrene som fremdeles bodde på landet.
Boka er et illustrert tidsbilde fra forrige århundre og samtidig en allmenn fortelling om hvordan ikke bare mor, men også mormor kan bety svært mye for et barn.

Arrangementet er gratis.

Arrangementet er et samarbeid mellom Ord i grenseland og Fredrikstad bibliotek