Bilde av ulike aktiviteter for barn

Barneavdelingen

Lions-uka på Fredrikstad bibliotek

Lyst til å finne på noe koselig med barna i sommerferien? Eller har du større barn som vil være med på aktiviteter alene?

I Lions-uka er det masse som skjer for barn på biblioteket.

Program:

MANDAG 24. JUNI KL. 11.00 – 13.00
MARIO KART-TURNERING
Er du en råtass på Mario Kart? Aleksander inviterer til tidenes race på biblioteket! Klarer du å slå Aleksander som har over 20 års erfaring i gamet?
Det blir kul premie til vinneren! Passer for barn fra 8 til 12 år. Send påmelding til:
barne-bibl@fredrikstad.kommune.no

Tegne- og malekurs kl. 11.00 - 14.00. Passer for alle. På langbordet i barneavdelingen.

TIRSDAG 25. JUNI KL. 11.00 – 13.00
PERLER, GARN OG GØY: HOBBYVERKSTED FOR BARN
Vi lager fine ting med perler og garn. Passer for alle.

TIRSDAG 25. JUNI KL. 13.00
STORE, TØFFE OG SKUMLE DINOSAURER
Forfatter og illustratør Line Halsnes tegner og forteller om sju av de kuleste dyrene som noen gang har levd. Hør om stegosaurus, triceratops, brontosaurus, velociraptor – og selvfølgelig Tyrannosaurus rex. Line viser hvordan dinosaurene ser ut både utenpå og inni. Bli med på et lærerikt foredrag for alle små dinosaureksperter med kule fakta og tegning. Kanskje du får møte en ekte dinosaur? Passer fra 3 til 7 år og alle som digger dinosaurer.

ONSDAG 26. JUNI KL. 11.00 – 13.00
LEGO-ONSDAG
Har du barn som elsker å bygge med LEGO? Kom til biblioteket og bygg en LEGO-by på langbordet!

TORSDAG 27. JUNI KL. 12.00 OG 13.00
UKULELEKURS
Lær å spille ukulele med Ann-Charlott! Vi lærer grunnleggende akkorder, rytmer og spiller enkle sanger. Passer fra 8 år. Påmelding til barne-bibl@fredrikstad.kommune.no

FREDAG 28. JUNI KL 11.00 – 13.00
HOBBYVERKSTED: LAG DINE EGNE BØKER!
Vi lager fine små bøker. Passer for alle.

FREDAG 28. JUNI KL 11.00 - 14.00
KREATIV MED ORD
Bli med på en kreativ stund med ord og fortellinger. Vi lager tusjvers, seksordsnoveller og «kjøleskapspoesi» m.m. Passer for barn fra 10 år og oppover.

LØRDAG 29. JUNI kl. 13.00
EN STRIPETE KATT MED KJEMPESTOR HATT
Forfatter og illustratør Camilla Victoria Storm kommer til biblioteket med sin nye bok.
Velkommen til en morsom lesestund med tegning, limerick og ukulespill! Passer for alle.

Boller og saft serveres hele uka - så langt det rekker! Vi gleder oss veldig til å se dere! Velkommen!

Lions-uka er støttet av Lions Club Fredrikstad.